Wie zijn wij
De Professor Dumont is er voor kinderen van 4 tot en met 12 jaar met het advies voor speciaal basisonderwijs. Deze kinderen bieden wij onderwijs, ondersteuning en begeleiding in samenwerking met specialisten en aangepast aan wat de ontwikkeling van elke leerling (binnen het ondersteuningsprofiel) vraagt.
Wij bieden kinderen een onderwijsplek waar zij zelfstandig hun eigen unieke talenten leren benutten en uit te dragen. In een omgeving van wederzijds respect, veiligheid, creativiteit en warmte ervaren zij hoe leuk en inspirerend leren (weer) kan zijn.
Wij bieden ieder kind een plan op maat en werken voortdurend samen met ouders en professionele partners aan de meest passende uitvoering. Dit betekent dat ieder kind leert op de manier die het best bij hem of haar past. Door altijd te blijven vernieuwen houden wij ons onderwijs sprankelend en inspirerend. We zijn pas tevreden als ieder kind met zelfvertrouwen de volgende stap naar de toekomst kan zetten.
Ieder kind is uniek en kan bij ons zichzelf zijn in de manier waarop hij of zij leert.
Team
In het schooljaar 2024-2025 bestaat het team uit:
- Groep Paars: Juf Angelina, juf Christien
- Groep Roze: Juf Farah, juf Chantal
- Groep Oranje: Juf Murni
- Groep Rood: Juf Cansu, juf Sairisa
- Groep Blauw: Juf Martha, juf Gurbet
- Groep Lichtblauw: Juf Rosana
- Groep Geel: Juf Audrey
- Groep Wit: Juf Jori, juf Sheryll
- Groep Lichtgroen: Juf Ursula, juf Sharon
- Groep Groen: Juf Angela, meester Sam
- Leerkrachtondersteuner: Juf Christien, juf Rachelle, juf Gurbet, meester Diego, meester Ros, juf Sharon, meester Sam, juf Machteld.
- Remedial Teacher: Juf Ingrid
- Zorgcoördinator: Juf Tineke, juf Monieke
- Orthopedagoog: Juf Anne
- Gym: Juf Zoë
- Handvaardigheid: Juf Carlijn
- Muziek: Meester Kees
- Kooklessen: Meester Hewal
- Kunst & Cultuur: Juf Machteld
- ICT: Juf Gurbet, meester Ros
- Administratie: Juf Sharmila
- Conciërge: Meester Roberto
- Adjunctdirecteur: Juf Lisette
- Directeur: Juf Cheryll
- Logopedie: vacature
- Kind en Motoriek: Eline van Rijn
- Ouder-kindadviseur: Shanell Hughes
- Schoolarts: Susan Habib
Contact met leerkrachten via Parro of het algemene mailadres: administratie@dumont.kolom.net
Schoolgids
De schoolgids is geschreven om ouders die een passende school voor hun kind zoeken een actueel en breed beeld van de school te geven. Daarnaast willen we met de schoolgids de huidige ouders informeren over de actuele ontwikkelingen binnen de school.
Medezeggenschapsraad
Het is voor iedere school in Nederland verplicht om een Medezeggenschapsraad (MR) ingesteld te hebben. Een MR bestaat uit één of meerdere medewerkers (vaak leerkrachten, maar niemand van de leiding) van de school en één of meerdere ouders van de schoolgaande kinderen.
De taak van een MR is veelomvattend en de gezamenlijke MR mag over belangrijke onderwerpen meepraten of zelfs beslissen. Het doel van de MR laat zich waarschijnlijk het beste omschrijven als een extra paar ogen die met het beleid van de school meedenken en zo nodig daar advies over geven. In bepaalde situaties is de mening van de MR zelfs leidend.
Uiteindelijk bestaat de school voor de schoolgaande kinderen. Met een actieve MR bestaat er een instrument die met de schoolleiding meedenkt en zo nodig wijs
op eventuele aandachtspunten of zelfs op gebreken. Met een actieve MR is er een goede brug tussen de school en de ouders op het gebied van kwaliteit en zorg, naast de pedagogische taken van de school.
Op de Dumontschool zijn 2 ouders en 2 leerkrachten lid van de MR.
Kwaliteitsonderzoeken
In 2022 heeft een uitgebreid kwaliteits- tevredenheidsonderzoek onder ouders en team de volgende cijfers opgeleverd: ouders beoordelen de school met een 7,7 en medewerkers met een 7,5 gemiddeld.
PBS-methode
De Dumontschool gebruikt de PBS-methode. De letters staan voor Positive Behavior Support. Het is een aanpak die gewenst gedrag versterkt en ongewenst gedrag helpt voorkomen door een positieve en sociaal veilige omgeving.
Positief gedrag belonen we met muntjes voor de leerling, die gezamenlijk dan weer oranje ballen voor de groep opleveren. Deze ballen doen we in een pot. Als de pot vol is, besteden we de opbrengst aan iets leuks voor de hele school. Springkussens voor het zomerfeest bijvoorbeeld of filmvoorstellingen met daarbij een popcornmachine.